Jsou tam milý a ochotní
Kontakty a Umístění
Fotografie
Recenze
-
Gabriela Čermákova ★★★★★
-
Sona Stoiljkovic ★★★★★
Kouzelné město na severu Čech, které je vhodné pro výlety, má krásnou přírodu a okolí. Pěkné místo jak v létě, tak v zimě.
-
Štěpán Horecký ★★★★☆
Nádherné náměstí
-
Vladimir Pecha ★★★★☆
Drobná ale malebná obec má za sebou, jak jsem po mé návštěvě dozvěděl, vskutku pohnutou historii. Je velmi starým městem, avšak rok jeho vzniku není znám. První písemná zmínka o něm pochází z roku 1352, kdy je zmíněna v tzv. papežském desátku. Jediným důkazem jeho existence ještě před tímto rokem je kámen s letopočtem 1144, nalezený v roce 1596 při přestavbě zdejšího kostela. Německý název obce Kreibitz je původu slovanského a vznikl ze slova Krzywycza, vyjadřujícího klikatící se potok. Současný název Chřibská vytvořil František Palacký, který vycházel ze staročeského slova chřib (pahorek). Město zaqžilo dva velké požáry (1736 a 1766), ničivé povodně (1705, 1883, 1897 a 1925) a vpády nepřátelských vojsk (1648, 1757, 1778, 1813 a 1866). V srpnu 1848 na chřibské náměstí vybuchlo 142 liber střelného prachu převáženého ze Saska do Čech. Výbuch si vyžádal tři oběti. V roce 1869 žilo v chřibském údolí celkem 5777 obyvatel, což je nejvyšší počet, který byl kdy zaznamenán. Drtivá většina obyvatelstva byla německé národnosti. Po odsunu německého obyvatelstva v letech 1945 a 1946 dramaticky poklesl počet obyvatel. Snahy o znovudosídleni nepřinesly očekávaný výsledek, neboť mnozí z dosídlenců neobstáli v obtížných životních podmínkách v pohraničí, a mnohé z nich zajímal jen majetek, zanechaný zde Němci. Opuštěné domy chátraly, byly ničeny vandaly a posléze se bouraly. Po roce 1989 dochází k pozvolnému zlepšování stavu obce. Mnoho domů, soukromých i obecních, se dočkalo nových střech, fasád a dalšího vylepšení. The small but picturesque village has a really troubled history. It is a very old town, but the year of its origin is unknown. The first written mention of it dates back to 1352 when it is mentioned in so-called papal tithing. The only proof of its existence before that year is the stone of the year 1144, found in 1596 when the church was rebuilt. The German name of the Kreibitz village is of Slavic origin and originated from the word Krzywycza, expressing a winding stream. The present name Chřibská was created by František Palacký and came from the Old Bohemian word "chřib", which means hillock. The city suffered with two great fires (1736 and 1766), the devastating floods (1705, 1883, 1897 and 1925), and the invasions of the enemy troops (1648, 1757, 1778, 1813 and 1866). 142 pounds of gunpowder exploded into the Chibi square from Saxony to Bohemia in August 1848. The blast required three victims. In 1869, 5777 inhabitants lived here and it was the highest number ever recorded. The vast majority of the population was of German nationality. After the removal of the German population in 1945 and 1946, the population decreased dramatically. Efforts to reintegrate did not bring the expected outcome, as many of the settlers did not stand in the difficult living conditions in the border area, and many were interested only in the property left by the Germans. The abandoned houses were dilapidated and destroyed by vandals. After 1989 there is a gradual improvement of the state of the municipality. Many houses, both private and public, got new roofs, facades and other improvements.
Nová recenze
Často kladené dotazy
Jaké je telefonní číslo Chřibská - City Office?
Můžete kontaktovat Chřibská - City Office na čísle +420 412 381 214
Jak se dostanu k Chřibská - City Office?
Trasu k Chřibská - City Office najdete zde odkaz